Leer hoe je meer en beter kunt verkopen als vertegenwoordiger, accountmanager of ondernemer!

Inmiddels
0
Leden
Training van
0
Modules
Duur per module
0
Minuten

Bestel de SuperSales Formule

Als je de SSF besteld, dan ontvang je direct je logingegevens en kun je direct starten met de online training! De investering voor de training is vanaf € 197,- incl. btw.

Bekijk de verschillende werkvormen

Iedere module bestaat uit een video, praktisch lesmateriaal, voorbeelden en geeft mogelijkheid tot interactie op het ledenplatform.

Bestel de SuperSales Formule

Als je de SSF besteld, dan ontvang je direct je logingegevens en kun je direct starten met de online training! De investering voor de training is vanaf eenmalig € 197,- incl. btw.

Bestel de SuperSales Formule

10 Effectieve modules over Acquisitie en Verkoop

Hieronder kun je zien welke onderwerpen er in Module 1 t/m 10 aan bod komen. Onderaan deze pagina kun je jezelf inschrijven voor deze modules. Als je nu besluit om te starten met de SuperSales Formule, ontvang je € 200,- korting op de reguliere prijs van € 397,-.

Acquisitie

Acquisitie als belangrijkste eerste stap wordt in module 1 uitgebreid behandeld. Hoe breng je de markt in kaart, welke vormen van acquisitie zijn er, wie ga ik benaderen en waarom? Waar kan ik de beste omzet maken, welke stappen moet ik maken om te komen tot echte verkoop? In deze module tref je ook een goed voorbeeld aan van een marktbewerkingsplan; een belangrijke 1e stap voor elke verkoper, vertegenwoordiger en accountmanager.

Telefonisch een afspraak maken

Telefonisch een afspraak maken wordt door de meeste verkopers als lastig ervaren, vooral als het gaat om het benaderen van nieuwe klanten oftewel prospects.In module 2 krijg je een zeer bruikbaar script c.q. stappenmodel om effectief telefonisch klanten te benaderen en wordt er diep ingegaan op hoe je de klant nieuwsgierig maakt, jezelf optimaal, maar kort introduceert en hoe je het gesprek op een positieve manier kunt sturen door het stellen van de juiste vragen.

Weerstanden en bezwaren

Het weerleggen van weerstanden en bezwaren wordt als een van de meest waardevolle modulen genoemd. Tijdens het bellen naar klanten, maar ook tijdens het bezoek aan een klant komt het eigenlijk altijd voor dat de klant wel een bezwaar maakt. Vaak gaat het om de prijs die men te hoog vindt, of men vindt dat men al voldoende voorzien is in datgene wat u aanbiedt. Het goed kunnen weerleggen van een bezwaar, maakt de weg vrij om verder te komen met uw verkoopgesprek en biedt de kans om ook echt positief af te sluiten en dus te verkopen!

Het Verkoopmodel

Module 4 laat de totale structuur van het verkoopmodel zien; welke stappen zitten er in, en in welke volgorde doorloop je deze stappen? Dit 7 stappenmodel is de leidraad voor de komende modules en zal steeds worden aangehaald. Tevens starten we in deze module met de voorbereidingsfase; hoe bereidt je je voor op een commercieel bezoek of verkoopgesprek? Wat is je doel? Welke punten wil je bespreken? Welke informatie wil je halen en brengen? Voorbereiding is meer dan het halve werk.

De opening van het gesprek

In de opening van het gesprek wordt de toon gezet. Niet alleen qua inhoud maar zeker ook qua sfeer. Nog voordat je de klant de hand schudt, nog voordat je elkaar begroet, heeft de eerste oordeelsvorming reeds plaatsgevonden. Zowel bij jou als bij je klant! We staan in deze module uitgebreid stil bij de openingsfase; de social talk, het benoemen van de doelstellingen, het hanteren van een gespreksagenda, het kennismaken en het neerzetten van je Pitch. De openingsfase hoeft niet zo lang te duren maar is wel super belangrijk om de rest van het gesprek goed te laten verlopen!

Inventariseren en vraagstellingstechnieken

Welke functie heeft vraagstelling in een commercieel gesprek? Welke verschillende typen vragen zijn er? Welke aandachtspunten zijn er bij het stellen van vragen? In Module 6 gaan we werken aan inventarisatie en vraagstellingstechnieken. Vraagstelling is een machtig wapen in de communicatie. Door goede vragen te stellen en goed door te vragen krijg je de juiste aanknopingspunten, haakjes, om je aanbod aan op te hangen en ben je staat om op een prettige manier het gesprek te sturen en te leiden. Deze module is samen met module 7 in het verkoopmodel het kloppend hart van elke succesvol verkoopgesprek!

Argumenteren en visualiseren

De presentatie / argumentatiefase is de fase van het verkoopgesprek waarin je jouw aanbod van product of dienst kunt koppelen aan de situatie van de klant en zijn behoeften. Heel gericht kun je nu vertellen en presenteren wat voor de klant het meest interessant is en je kunt dit doorvertalen naar zijn belangrijkste koopmotieven. Tijdens het argumenteren / presenteren van jouw aanbod letten we ook op overtuigingskracht, de impact van jouw boodschap en het stellen van controle vragen, om al stapsgewijs te kunnen afsluiten. ” Spreekt dit u aan”? ” is dit wat u bedoeld”? Dit kunnen wij u bieden; is dit een passende oplossing voor uw probleem”?

daarnaast speelt visualisatie een belangrijke rol: wat laat je ZIEN tijdens jouw presentatie om de impact te vergroten en jouw verhaal te ondersteunen en HOE doe je dat?

Samenvatten en wegnemen laatste hindernissen

In Module 8 ga je leren hoe je het gesprek goed kunt samenvatten, zodat je zeker weet dat je samen met de klant op dezelfde golflengte zit. Deze samenvatting is feitelijk het opstapje naar het positief afsluiten van het gesprek. De praktijk laat zien dat klanten hier vaak wel positief instemmen met datgene ze gezien hebben, maar hier ook bezwaren naar boven komen of in ieder geval kritische vragen. Een daarvan die veel voorkomt is bv;” heel mooi, maar wat kost dat dan?” De ervaring leert dat het belangrijk is om het prijsaspect goed te kunnen pareren enb dit te doen met steekhoudende argumenten. Ook leer je hoe je de laatste hindernissen, zoals de prijs, kunt wegnemen.

Afsluiten en positief vervolg creeren

Veel verkopers hebben moeite om een eind te breien aan het verkoopgesprek. Waarom? omdat ze ook een beetje bang zijn voor de nee. Heb ik wel genoeg verteld? Heb ik wel voldoende overtuigd?In Module 9 leer je om concreet af te sluiten en om een positief vervolg te creëren.

Er zijn verschillende afsluittechnieken die gehanteerd kunnen worden om de afsluiting positief en concreet te maken.

Presentatietechnieken

In deze laatste Module van de SuperSales Formule leer je hoe je jezelf goed kunt presenteren, bijvoorbeeld voor meerdere mensen of groepen. Hoe doe je dit qua structuur van je presentatie, verbaal en non verbaal en hoe kun je jezelf het beste ondersteunen met hulpmiddelen zoals digitale presentatie middelen, leaflets, producten en hand outs?

Ervaringen van klanten

Ik vond het prettig om stapsgewijs het verkoop model toe te passen op mijn eigen product / dienst. Dit heeft ervoor gezorgd dat ik in een verkoopgesprek meer voorbereid ben op bezwaren en weerstanden en met meer structuur het gesprek met mijn klant kan aangaan, en dus professioneler voor de dag kom!
Jacco Jansen, Account Manager bij Ferrero Rocher
De SuperSales Formule heeft mij hele goede informatie en tips opgeleverd. Vooral het maken van telefonische afspraken vond ik moeilijk, maar dit gaat nu echt veel beter!
Ilonka Heijmans, Ouderenhulp Ilonka
Als vertegenwoordiger probeer ik mij steeds weer te verbeteren. Met de SSF heb ik geleerd om het salesgesprek professioneel op te bouwen.
Karin Smeltzer, salesrep
Ben momenteel bezig met het opstarten van een nieuw project waarbij ik veel mensen over de streep moet trekken. De SuperSales Formule zorgt er voor dat dit mij veel gemakkelijker afgaat. Dank jullie wel voor de vele tips en trucs.
Jelle Joekema, De Stienser
De video’s zijn duidelijk, herkenbaar en compact, en dus zeker de moeite van het bekijken waard. Vaak weet je wel hoe het moet, maar door het bekijken/beluisteren van de video’s wordt je weer met de neus op de feiten gedrukt! Scherp blijven dus en bewust toepassen in je dagelijkse praktijk!
Arlette van Deurzen, Twee Snoeken.nl
Hartstikke leuke video’s van de mannen. Ben nu al een stuk slimmer in de verkoop van mijn diensten aan bestaande klanten en het werven van nieuwe klanten. Gisteren nog een nieuwe klant gescoord!
Jacqueline de Boer, De Boer Architectuur
Heldere, toegankelijke uiteenzetting! Zeer herkenbare situaties die veel tips opleveren die in de praktijk makkelijk toepasbaar zijn!
Sam Petra, Sam Onderhoud
Interessante modules, voor mij ook wel wat herhaling. Bijvoorbeeld de veer en sprong techniek. Maar de module over telefonisch afspraken maken was weer heel handig. Ik heb deze week voor het eerst een bedrijf telefonisch benaderd met de vraag of ze gebruik willen maken van mijn diensten. Het eerste gesprek ging super, ik kreeg meteen e-mailadressen van degenen die hierover gaan en na een mail gestuurd te hebben, heb ik ook een uitnodiging voor een gesprek! Ik moet nog wel leren om niet meteen mijn kruit te verschieten door alles meteen te willen vertellen. Mijn 2e gesprek ging niet zo goed. Ik liet me meteen uit het veld slaan door de mededeling dat ze al voldoende notulisten hadden. Daar moet ik even beter over nadenken hoe ik dat argument kan weerleggen. Jullie hebben mij weer wat handvaten gegeven waar ik mee verder kan!
Heleen Engwerda, Hé Communicatie

SuperSales Formule werkvormen

De complete online training van de SuperSales Formule is uit te breiden met Skype sessies, klassikale training en 1-op-1 coaching op locatie. Tijdens de Skype sessies kun je met de trainer sparren over de online opleiding en jouw ervaringen of vragen uit de praktijk. De klassikale training wordt met enige regelmaat gepland. In deze training wordt alle inhoud van de online training behandeld. Bij 1-op-1 coaching op locatie wordt je door de trainer actief begeleid en gecoached tijdens het uitvoeren van je werk.

SSF Pro

€ 197,-

Incl. btw. Eenmalig
  • Online training
  • Leden platform
Bestel nu!

SSF Business

€ 497,-

Incl. btw. Eenmalig.
  • Online training
  • Leden platform
  • 2 x Skype sessie van 30 min.
  • Klassikale training van 4 uren
Bestel nu!

SSF Personal

€ 797,-

Incl. btw. Eenmalig.
  • Online training
  • Leden platform
  • 2 x Skype sessie van 30 min.
  • Klassikale training van 4 uren
  • 1-op-1 coaching op locatie, 4 uren
Bestel nu!